top of page
  • תמונת הסופר/תהדרכות טכנו-פדגוגיות

עשרת הטיפים הכלכליים המובילים

עודכן: 3 בפבר׳ 2021


קבלת החלטות כדי לשפר את המצב הפיננסי שלכם הוא דבר טוב לעשות בכל עת של השנה, אנשים רבים מוצאים את זה קל יותר בתחילת שנה חדשה. ללא קשר למתי שתתחיל, היסודות יישארו זהים. הנה 10 טיפים מרכזיים כדי להתקדם מבחינה כלכלית.

יעוץ כלכלי
יוצאים מהמינוס

1. לקבל את מה שאתם שווים ולהוציא פחות ממה שאתם מרוויחים

זה אולי נשמע פשוט, אבל אנשים רבים נאבקים עם הכלל הראשון הזה. ודאו שאתם יודעים מה העבודה שלכם שווה בשוק, על ידי ביצוע הערכה של הכישורים שלכם, פרודוקטיביות, משימות עבודה, תרומה לחברה, ואת הקצב שלכם, הן בתוך החברה ומחוצה לה, עבור מה שאתם עושים. לעבודה בשכר נמוך אפילו 5,000 ש"ח בשנה יכולה להיות השפעה מצטברת משמעותית במהלך חיי העבודה שלכם.

לא משנה כמה מעט משלמים לכם, לעולם לא תתקדמו אם תוציאו יותר ממה שאתם מרוויחים. לעתים קרובות קל יותר להוציא פחות ממה שהוא כדי להרוויח יותר, ומאמץ קטן של קיצוץ בעלויות במספר תחומים יכול לגרום לחיסכון. וזה לא תמיד חייב להיות כרוך בהקרבה גדולה.


לא משנה כמה מעט משלמים לכם, לעולם לא תתקדמו אם תוציאו יותר ממה שאתם מרוויחים.

צעד חשוב שיש לקחת בחשבון כאשר מנסים להתקדם מבחינה כלכלית הוא תקצוב. אחרי הכל, איך אתם יכולים לדעת לאן הכסף שלכם הולך אם אתם לא מתקצבים? כיצד ניתן להגדיר הוצאות וחיסכון במטרות אם אינכם יודעים לאן הכסף שלכם הולך? אתם צריכים להגדיר תקציב אם אתם עושים אלפי או מאות אלפי שקלים בשנה.


3. לשלם את חוב כרטיס אשראי

חוב כרטיסי אשראי הוא המכשול מספר אחד כדי להתקדם מבחינה כלכלית. חתיכות הפלסטיק הקטנות האלה כל כך נוחות לשימוש, וזה כל כך קל לשכוח שזה כסף אמיתי שאנחנו מתמודדים איתו כשאנחנו שולפים אותם כדי לשלם על רכישה, גדולה או קטנה. למרות ההחלטות הטובות שלנו לשלם את היתרה במהירות, המציאות היא שלעתים קרובות אנחנו לא, ובסוף משלמים הרבה יותר על דברים ממה שהיינו משלמים אם היינו משתמשים במזומן.


4. לתרום לתוכנית פרישה

אם המעסיק שלך מציע תוכנית: קרן השתלמות (או סוג אחר של תוכנית חיסכון לפרישה בחסות המעסיק),עליך לשקול לתרום לה אם אתה יכול להרשות לעצמך. לעתים קרובות, עם קרנות חיסכון שונות, המעסיק שלך יתרום את אותו הסכום שאתה שם כלפי החשבון שלך עד אחוז מסוים. זה נקרא לעתים קרובות "התאמת מעסיק". אם המעסיק שלך אינו מציע תוכנית פרישה , שקלו קופת גמל פרטית.

5. יש תוכנית חיסכון

שמעתם את זה בעבר .שלמו לעצמכם קודם: אם תחכו עד שתענו על כל ההתחייבויות הפיננסיות האחרות שלכם לפני שתחשבו מה נשאר לחיסכון, רוב הסיכויים שלעולם לא יהיה לכם חשבון חיסכון בריא או השקעות. מומלץ לשים בצד מינימום של 5% מהמשכורת שלכם לחיסכון לפני שאתם מתחילים לשלם את החשבונות שלכם. יתרה מכך, יש כסף מנוכה באופן אוטומטי מהמשכורת שלכם והופקד לחשבון נפרד.


6. להשקיע

אם אתם תורמים לתוכנית פרישה וחשבון חיסכון ואתם עדיין יכולים להבין ולהשקיע קצת כסף בהשקעות אחרות- הכל טוב.


7. למקסם את הטבות התעסוקה שלכם

הטבות תעסוקה כמו קרן השתלמות, חשבונות הוצאות גמישים, רכב, ביטוח רפואי ושיניים וכו ', שווים הרבה כסף. ודאו שאתם ממקסמים את שלכם ומנצלים את אלה שיכולים לחסוך לכם כסף על ידי הפחתת מסים או הוצאות מחוץ לכיס.


8. סקרו את הכיסויים הביטוחיים שלך

יותר מדי אנשים מדברים לשלם יותר מדי עבור ביטוח חיים ונכות- בין אם זה על ידי הוספת כיסויים אלה להלוואות רכב , קניית פוליסות ביטוח לכל החיים כאשר תוחלת החיים הגיונית יותר, או קניית ביטוח חיים כאשר אין מי שיהנה מזה. מצד שני, חשוב שיהיה לכם מספיק ביטוח כדי להגן על התלויים בכם ועל ההכנסה שלכם במקרה של מוות או נכות.


9. עדכנו את שמכם

חשוב מאוד ששמכם יהיה מעודכן בביטוחים ובחשבונות, באותה נשימה ליצר רשימה של כל הכספים שלכם, ככה במידה ו... התלויים בכם יוכלו להגיע לכל הכספים האלו.


החזרי מס ממס הכנסה, אבן דרך.

הקפידו לבצע פעם בשנה או מקסימום 6 שנים בדיקה האם מגיע לי החזר מס. ע"י חברה שמבצעת את הבדיקה הזו בעלות או לבצע את המהלך בצורה עצמאית.

החזרי המס בד"כ עומדים בין כמה אלפים ועד לעשרות אלפים.


ביצוע צ'ק-אין

איך אתם מסתדרים עם הרשימה הנ"ל? אם עליכם לבצע לפחות ארבעה מתוך ה-10, שקלו לפתור כדי לבצע שיפורים בחייכם. בחרו אזור אחד בכל פעם והגדירו מטרה לשילוב כל ה10 לתוך סגנון החיים שלכם.

bottom of page